BINCK - ik maak mezelf

Challenge

Vóór Binck was beleggen alleen weggelegd voor the happy few. Het was duur, omslachtig en erg gebruiksonvriendelijk. Binck zetten de beleggerswereld op z’n kop.

En introduceerde de eerste online beleggingssite van Nederland, waarmee mensen zélf konden beleggen. Inmiddels is het bijtertje van de Nederlandse bankenwereld uitgegroeid tot onbetwist marktleider in online beleggen.

Links en rechts duiken nieuwe brokers op die zich profileren als challenger,

met de laagste tarieven. Hoe zetten we Binck opnieuw neer?

Hoe raken we de self directed belegger?

 

Idee

De selfmade man. Dat was vroeger de krantenverkoper die miljonair werd. Iemand die met niets begon en met alles eindigde. De selfmade man anno nu is een heel ander verhaal. Een verhaal dat veel meer gaat over onafhankelijk in het leven staan. Over zelf uitmaken wat goed voor je is. Over doen wat je wilt doen. Zijn wie je wilt zijn. En daar zelf voor zorgen. Ik maak mezelf werd het nieuwe thema van Binck. En de brug naar alles wat Binck te bieden heeft om zelf te beleggen, zelf keuzes te maken, zelf de beste beslissingen te nemen.

BINCK - ik maak mijn eigen keuzes

BINCK - waarheid

BINCK - alles in de lift

Challenge

Binck heeft enkele jaren een branding campagne gevoerd. Nu is het tijd voor functionele boodschappen. Ontwikkel een format waarmee Binck alles kan vertellen. De voordelen van Binck, incentives, nieuwe producten en diensten, alles. Op een eenvoudig te produceren manier. Maar niet plat. De kwaliteit van de branding campagne willen we vasthouden.

 

Idee

De lift. Een lift heeft nogal wat overeenkomsten met beleggen. Je kunt instappen en uitstappen. Je gaat omhoog, omlaag en weer omhoog. Eén locatie waar alles zich afspeelt. Waar we alles mee kunnen vertellen. Slim, eenvoudig en met heel veel voordeel. Net als Binck.

BINCK - meekijken

BINCK - forward

BINCK - stap

BINCK - je geld moet werken voor jou