rené verhagen

Op mijn 15e moet ik een opstel schrijven over ‘mijn droombaan’. Ik wil iets met reclame en tekenen.

Reclametekenaar? Bestaat dat?

En of het bestaat. Ik word art director. Tot op de dag van vandaag het allervetste beroep ever.

Ik hou van eenvoud. Simplisme. Duidelijkheid. In vorm. In taal. In geluid.

Zolang ik mensen raak met de dingen die ik maak, of het een advertentie is, of een lied, een TV-commercial

of een sticker op een doos eieren, blijf ik dromen van mijn eigen baan.

 

Gewerkt voor:

Anderzorg, HEMA, Dierenbescherming, Marktplaats, Binck Bank, Florius, Dirk, Tele2, Marqt, het FD, Oxxio, BNR, Videoland, Brand Bier, Route Mobiel, Nierstichting, New10, Vomar, Verkade, Cordaid Memisa, PinkRibbon, Basic-Fit, DeJong&Laan, Schoevers, Stinger, Polis Direct, DekaMarkt, Mercedes-Benz, Carglass, Loyalis, Micazu, Snappcar, Bonbébé, VakantieVeilingen, Expert, De Telegraaf, NVM, Vereniging Eigen Huis, Healthy People, FNV, Tena (SCA), Kinzo, Gemeente Den Haag, Lingen’s Blond, La Trappe, Footlocker, Samsonite, Tempo Team, Nissan, Citroën, Remia, De Kinderbescherming, Online (en het voormalige @Home), Telfort, WE, Postbank, Delta Lloyd, Amsterdam Admirals, Philips, Cando, Philip Morris, Stichting Nederland Schoon, Iris Optiek, Woordbedrijf.nl, Campina, Port of Rotterdam, Pokon.